Як функціонує система автоматичного паркування в автомобілях: розглядаємо деталі.
При підготовці статті були використані матеріали Autobild та Motor.
Уміння правильно припаркувати автомобіль у відповідному "вікні" завжди вважалося однією з найскладніших задач для водіїв, навіть для тих, хто має великий досвід. Тому виробники роблять великі зусилля, щоб навчити роботизовані системи автопілотування цього процесу, і цей етап вимагає значно більше часу, ніж, наприклад, утримання автомобіля у своїй смузі чи автоматичне гальмування перед раптовими перешкодами.
Воно й не дивно, адже при паркуванні на короткому, довжиною в десять - двадцять метрів відрізку водієві доводиться одночасно виконувати по кілька маніпуляцій з кермом і педалями, відстежуючи при тому наявність перешкод на шляху, запас зазорів навколо своїх бамперів і обстановку на прилягаючій ділянці дороги. Тож і не дивно, що цей непростий маневр було складно автоматизувати.
Попри все, сьогоднішнім автопаркувальникам можна довіряти, хоча іноді вони довго приймають рішення, лякаються пішоходів і перестраховуючись, пропускають зручне вільне місце. В будь-якому випадку водієві корисно знати, як працює автопаркувальник, щоб розуміти логіку його дій і при потребі підстрахувати його.
Водій несе повну відповідальність за результати автоматичного паркування, тому автомобіль потребує від нього певної "ініціативи" на початку маневру. Для активації автопаркувальної системи водій має натиснути відповідну кнопку, а потім вибрати спосіб паркування: паралельний (вздовж бордюру) або перпендикулярний (поперек дороги). Проте, вже існують моделі, які здатні самостійно визначати, який тип паркування найбільш підходить.
Активуючи відповідний сигнал повороту, водій вказує, з якого боку дороги — лівого чи правого — він планує зупинитися. У певних ситуаціях цей вибір може здійснюватися шляхом натискання кнопки на екрані мультимедійної системи.
Після цього водіям більшості сучасних автомобілів потрібно повільно пересуватися уздовж дороги, поки система не здійснить сканування і не знайде вільне місце для паркування праворуч або ліворуч. Коли автопарковка визначить підходящу позицію, вона автоматично зупиняє автомобіль і починає виконувати маневр. У перших поколіннях таких систем водіям доводилося самостійно перемикати на передній або задній хід і контролювати швидкість, тоді як новіші версії автопілотів роблять це без участі водія. Однак водій повинен тримати руки та ноги подалі від органів управління, щоб не заважати процесу паркування. Варто зазначити, що у деяких моделях водій зобов'язаний протягом усього часу паркування тримати натиснутою спеціальну кнопку.
Буває, від водія потребується якась допомога, тоді машина пише своє прохання чи наказ на екрані. Таким чином, водій повинен слідкувати не тільки за обстановкою навколо машини, а й за екраном.
Окрім вражаючого видовища, яке створює самостійне обертання керма та зміна передач, новітні технології автопілота вражають недосвідчених водіїв своїми мінімальними відстанями між бамперами. Системи автопілота здатні залишати простір як у 60 см, так і 30 см з кожного боку. Навіть серед досвідчених водіїв небагато хто може похвалитися такою точністю паркування в настільки обмеженому "вікні". Варто зазначити, що деякі автовиробники спеціально збільшують цю відстань до 50 см з обох сторін, щоб запарковані автопілотом автомобілі не заважали тим, хто вже зайняв місце, і не створювали незручностей при виїзді.
Досвід автомобільних журналістів з rbc.ua свідчить про те, що сучасні системи автоматичного паркування заслуговують на довіру. Насамперед, парк-пілот стане в нагоді мешканцям великих міст, які стикаються з обмеженими парковками, де необхідно точно розраховувати відстань до кількох сантиметрів. Проте, варто підкреслити, що водієві слід вміти паркувати автомобіль самостійно — це стане у пригоді, наприклад, коли вільне місце з'явиться несподівано, і запуск процесу сканування автопілотом може затриматись. І, зрештою, на борту завжди має бути хтось, хто знає, що робити, і краще, якщо це буде людина, а не просто електронний пристрій.