Військово-повітряні сили США стикаються з серйозним браком бойових пілотів: що стало причиною цього становища (фото)
В середньому, Військово-повітряні сили США навчають приблизно 1 300 нових пілотів щорічно, що є нижчим за заплановані 1 500. У зв'язку з цим, керівництво служби повідомило, що більше не може покладатися на окремі програми для вирішення проблеми нестачі кадрів.
Керівництво ВПС США 17 вересня оголосило про новий підхід до вирішення проблеми хронічної нестачі пілотів, який передбачає "цілісну та системну стратегію", а не окремі ініціативи, як це було зазвичай упродовж останніх десятиліть. Виявилося, що нестача бойових пілотів залишається постійною проблемою для Повітряних сил з 1990-х років. Незважаючи на численні спроби вирішити цю ситуацію, досягти довгострокових цілей поки що не вдалося. Цю інформацію оприлюднив журнал Air And Space Forces.
Автори статті зазначають, що за останні роки Військово-повітряні сили США реалізували низку ініціатив, включаючи надання бонусів для пілотів, впровадження тренажерних систем, цивільні навчальні програми та заходи, спрямовані на прискорене освоєння необхідних навичок.
Проте, як зазначив заступник начальника штабу з операцій генерал-лейтенант Адріан Л. Спейн, вжиті заходи не сприяли суттєвому зростанню числа льотчиків. Таким чином, ВПС щорічно навчають приблизно 1 300 нових пілотів, що є нижчим за заплановані 1 500.
"Ми пробували багато способів перевищити цей показник... але до 1 500 так і не дійшли", -- зазначив Спейн.
Проблема браку льотчиків ускладнювалася непередбаченими факторами, включаючи несприятливі погодні умови, труднощі з постачанням та виклики, пов'язані з утриманням старих навчальних літаків у належному стані. Додатково, фінансування деяких напрямків, зокрема закупівлі запчастин, було зменшено для забезпечення боєготовності, що, в свою чергу, призвело до недостатньої кількості кваліфікованих пілотів.
У зв'язку з цим керівництво ВПС наголосило, що служба більше не може покладатися на окремі ініціативи для усунення дефіциту пілотів. Рішення вимагає комплексного підходу, який врахує всі аспекти проблеми.
"Виправлення лише одного аспекту проблеми не призводить до її повного вирішення. Ми зосереджені на тому, щоб аналізувати ситуацію з усіх ракурсів і надати по-справжньому комплексні рішення," – підкреслив Спейн.
Тим часом генерал-лейтенант Браян Робінсон, який очолює Командування повітряної освіти та підготовки ВПС, підкреслив важливість розгляду підготовки пілотів як комплексного процесу з використанням сучасних технологій.
Залучення штучного інтелекту і цифрових технологій дозволить підвищити ефективність усіх компонентів цієї системи, від логістики й кадрових рішень до управління повітряним рухом. За словами Робінсона, цифрове моделювання, або "цифровий двійник", дає змогу змінювати параметри й отримувати миттєвий зворотний зв'язок, покращуючи процес підготовки пілотів. Це допомагає ВПС оптимізувати програму навчання й уникнути перевантаження особового складу.
Водночас Спейн звернув увагу, що в деяких підрозділах спостерігається зворотна картина -- надлишок особового складу на тлі браку винищувачів F-35.
"Цей підрозділ зазнав переповнення через затримки в постачаннях, внаслідок чого число льотчиків досягло 130% від запланованої норми", -- зазначив американський генерал.