Оплата за комунальні послуги здійснена. Звідки ж з’явився борг? – На пенсії.
Ситуації з боргами з комунальних платежів, що раптово утворилися, все частіше починають турбувати українців, особливо тих, хто регулярно і сумлінно вносить плату за отримані послуги.
До редакції звернулася Віра Бойко, яка поділилася своєю проблемою. У 2023 році вона здійснила оплату за послуги газопостачання за весь рік, але підприємство так і не отримало ці кошти. Банк відмовився з'ясувати, куди були надіслані гроші. Тепер їй повідомили, що її попередній постачальник послуг більше не існує, і їй потрібно повторно внести платіж. Віра запитує, чи зобов'язана вона самостійно шукати, куди поділися її гроші?
Згідно зі статтею 40 Закону України "Про ринок природного газу", для здійснення фінансових операцій з послугами розподілу природного газу, оператори газорозподільних систем зобов'язані відкривати поточні рахунки в установах уповноважених банків. Список цих банків доводиться до відома підприємств поштового зв'язку шляхом публікації на офіційному веб-сайті відповідного уповноваженого банку.
У разі перерахування коштів за послуги з розподілу газу на інші рахунки оператора газорозподільних систем отримувачі повинні самостійно перерахувати ці кошти на такі поточні рахунки у триденний термін після їх отримання.
Таким чином, вам необхідно звіритися з постачальником послуг. Це може бути зроблено як через персональний кабінет, щоб побачити сплачені вами рахунки, так і безпосередньо можна прийти до підприємства. Ви можете отримати письмову довідку від підприємства, що відповідає за розподіл газу, щодо сплачених вами коштів.
По-друге, необхідно скласти звернення до голови правління банку, в якому ви здійснили платіж, з проханням про перевірку, куди були перераховані кошти та на який рахунок вони надійшли.
Ви повинні для себе з'ясувати, з чиєї вини відбулася помилка. Можливо, ви неправильно надали реквізити при оплаті рахунку. В такому разі необхідно звірити реквізити в квитанції оплати з реквізитами у вашому договорі з оператором розподілу газу.
Якщо кошти надійшли не за призначенням, той, хто отримав їх, повинен був повідомити про це банк. В такому разі в заяві до банку вимагайте з'ясування, на чий рахунок надійшли кошти, надайте квитанцію.
Якщо помилка сталася через провину банку, і це буде підтверджено, ви маєте право подати скаргу на дії співробітників та вимагати проведення службового розслідування.