Частка публікацій українською мовою в соціальних мережах досягла 56%.
Частка дописів українців державною мовою в українському сегменті соціальних мереж переважає.
Цю інформацію озвучив Сергій Стуканов, керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу, під час прес-конференції в Укрінформі, де були представлені результати досліджень "Вебсторінки українських медіа в контексті мовних версій" та "Використання української мови в соціальних мережах".
"Уперше за весь період нашого дослідження частка дописів українською мовою в українському сегменті соціальних мереж перевищує інші мови. На сьогоднішній день 56% усіх дописів виконано українською, і це було зафіксовано в серпні-вересні 2024 року", - зазначив він.
За його словами, решта – 44% – була написана російською.
"У 2020 році частка української мови була відверто жалюгідною, приблизно 15%, у 2022 - був сплеск до 37-38%, в 2023 році українська мова вийшла майже на показник половини і зараз тенденція посилення становища української мови в українському сегменті соціальних мереж підтверджується", - підкреслив він.
Експерт підкреслив, що не спостерігається "стрибка", який міг би бути пов'язаний з можливими змінами у мовних уподобаннях.
У ході дослідження були проаналізовані близько 2000 вебпредставництв українських медіа, а також 1,11 млн дописів, поширених в Україні на платформі іноземних соціальних мереж, таких як Facebook, Twitter (Х), Instagram, Youtube, TikTok тощо.
За інформацією Укрінформу, основними джерелами новин для більшості українців на сьогодні є Телеграм-канали, відео на Ютубі, телемарафони, свідчення очевидців, а також офіційні сторінки та соціальні мережі державних установ.